Lancering Glenfiddich Time Series

Maandag 7 november werd in de Patronage in Zaandam de geheel vernieuwde 30 jaar oude Glenfiddich gelanceerd. Deze Schotse single malt whisky is in een geheel nieuw jasje gestoken met een bijpassende beleving zoals deze vanuit Groot Brittanië is bedacht. Een vijf gangen diner met speciaal geselecteerde gasten in een industriële ruimte, die genoten van digitale kunst. De presentatie was in handen van Tony van Rooijen, de Nederlandse ambassadeur van Glenfiddich. Het event werd fotografisch vastgelegd door Chantalle Laurent.

Deze whisky is een onderdeel van een uiterst gelimiteerde range bestaande uit een 30, 40 en 50 jarige whisky. Tijd is natuurlijk een belangrijk ingrediënt voor deze whisky’s vandaar dit thema ook terugkomt in de uitstraling en bijpassende digitale kunst, gemaakt door Ryoichi Kurokawa.

Het was een fantastische avond met de mooiste gerechten van Lars Dorst, die samen met Tony waren afgestemd op de whisky. Gedurende het diner werd op gepaste wijze uitleg gegeven over de fantastische whisky van Glenfiddich. Uiteraard was er de opbouw naar het hoogtepunt van de avond, de dertig jaar oude variant.

Gedurende de avond werden er veel gepost op social media. Waarschijnlijk volgen er ook nog een aantal leuke artikelen op het internet:

Gepubliceerd
Gecategoriseerd als food, Whisky

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *