Tafel vol met flessen

Op een whisky evenement komen whisky liefhebbers samen en proeven whisky. Afhankelijk van de organisatie is er een breed scala aan ambassadeurs met bijpassende whisky. Ieder merk heeft een strategie om haar whisky te promoten. Er zijn ambassadeurs zoals ik die daar de beleving bij geven, maar tegenwoordig zijn er ook veel partijen, die whisky aanbieden vanuit hobby of passie. Iedereen werkt natuurlijk vanuit een commercieel belang maar ik wordt betaald uit een ander budget en hoef dus geen geld te vragen als ik iemand een mooie whisky wil laten proeven. Lees trouwens deze post op Facebook waar vriend en mentor Dennis, dit heel mooi verwoordt.

Ik deel met heel veel plezier mijn passie voor whisky, toegespitst op de merken die me betalen. Met de Glenfiddich Trolley, waar ik (een beperkt aantal) bezoekers mee bereik, deel ik mijn beeld over whisky. Letterlijk, want ik beschik over schitterende beelden die de beleving bij mijn merken nog duidelijker maakt.

Vanuit mijn whiskykast, kan ik op alle varianten van verschillende merken klikken om specifieke foto’s en video’s te delen. Denk aan de vaten waar de 18 jaar oude Glenfiddich zijn smaken vandaan haalt en hoe vaten gebrand worden bij The Balvenie sweet toast of American oak.

Uiteraard luister ik naar de bezoeker en pas daar mijn verhaal op aan. Bij mij kun je verwachten dat ik je glas ruik en vraag weke whisky je gehad hebt. En als ik toch je glas heb afgepakt, controleer ik of het wel geschikt is om whisky uit te proeven. Is dit niet het geval dan maak ik het schoon met een speciaal doekje (wat je dan mag houden) met het logo van Glenfiddich erop.

O ja een tip, ik neem er geen genoegen mee als je zegt dat een whisky lekker is, iedere whisky is lekker. Maar whisky is heel divers, op festivals probeer je dit te ontdekken….